Cauta in stiri

RSS Feed

tehnologii

Ducati prezinta cadrul din fibra de carbon

21.04.2009
Foto ©: MotoGP

Ducati GP9 este singura motocicleta din Campionatul Mondial MotoGP care utilizeaza in prezent un cadru de tip monococa si o bascula realizate integral din fibra de carbon.

Dupa prototipurile GP3 si GP7, actualul model a ajuns la o stare de maturitate indeplinind obiectivul initial al proiectului Desmosedici din MotoGP. Motocicleta a fost creata departe de standardul clasic, in asa fel incat fiecare componenta sa indeplineasca o functie anume, pentru a obtine rigiditatea dorita la cea mai mica greutate posibila, atigandu-se astfel un grad maxim de eficacitate.

Ideea din jurul prototipului GP9 este ca, spre deosebire de motocicletele care utilizeaza cadrul pentru a uni celelalte componente, aici elementul central il constituie motorul de care sunt conectate separat cadrul principal, suportul seii si sistemul de suspensie spate.

Ducati GP3 a fost o motocicleta unica prin faptul ca avea bascula atasata direct de motor, cadrul principal fiind inca legat de suportul seii. Prototipul GP7 a beneficiat de un cadru principal si mai mic, total separat de suportul seii, avand singura sarcina de a conecta motorul la sistemul de suspensie fata. In acel moment, motorul preluase deja rolul unui cadru clasic, conectand restul componentelor si devenind elementul de baza al intregului design.

Actualul model GP9 se diferentiaza de predecesorul sau prin faptul ca filtrul de aer este incorporat in cadrul principal, inginerii italieni dezvoltand o structura de tip monococa. In plus, Ducati a ales sa utilizeze fibra de carbon in locul otelului pentru constructia lui GP9, spre deosebire de concurentii sai directi care inca prefera aluminiul.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.