Cauta in stiri

RSS Feed

declaratii

Impresiile pilotilor dupa prima zi de teste la Valencia

29.10.2008
Foto ©: Repsol Honda

Desi cursele din campionatul mondial de MotoGP abia s-au incheiat zilele trecute, putem afirma ca sesiunea de teste a fost la fel de asteptata precum o etapa normala, datorita noilor motociclete si nu in ultimul rand a echipelor proaspat formate in urma unor rocade cel putin interesante.

Noul pilot al echipei de uzina Kawasaki, Marco Melandri, a inceput in forta testele alaturi de noua sa echipa, facandu-si debutul in carene simple, din carbon, fara culorile traditionale ale celor de la Kawasaki. Prima sedinta de teste a fost una in care fostul campion mondial de 26 de ani s-a familiarizat cu echipa sa si cu motocicleta Kawasaki Ninja ZX-RR. Italianul s-a aratat multumit de prima impresie asupra persoanelor cu care va lucra, reusind al zecelea timp in cadrul testelor de luni, situandu-se la 2 sutimi de coechipierul sau de la Kawasaki, John Hopkins.

Totdeauna este interesant sa urmaresti evolutia unui pilot la inceput si cred ca ziua de azi a fost una destul de buna atat pentru Marco, cat si pentru echipa. Si-a imbunatatit rezultatele constant pe parcursul primei zile iar acest lucru ne-a ajutat sa descoperim cele mai bune setari pentru motocicleta noastra. Stim ca mai avem de munca dar prima impresie lasata de Marco este una foarte buna.” afirma seful echipei de uzina Kawasaki, Juan Martinez.

Echipa de uzina Repsol Honda s-a inarmat pentru sezonul viitor cu un nou pilot, Andrea Dovizioso, unul din cei mai buni debutanti ai sezonului 2008 venit de la echipa satelit JiR Scot. Italianul in varsta de 22 de ani care il va avea coechipier pe Dani Pedrosa, a reusit dupa 57 de tururi in saua noii sale motociclete un timp destul de bun, 1:33.676, pe circuitul din Valencia.

Prima impresie a sa: “ A fost palpitant, motocicleta este fantastica, net superioara modelului 2008 pe care l-am avut eu dar ma asteptam la acest progres din partea celor de la Honda. Fata de fosta mea motocicleta, noul model, are multe lucruri imbunatatite, motorul livreaza puterea mai lin si este mai puternic decat versiunea precedenta. Trebuie sa ma mai obisnuiesc si cu schimbarile la partea electronica, controlul tractiunii, setarile diferite dar si pneurile Bridgestone pe care le-am utilizat astazi pentru prima oara. Mai am de lucrat in legatura cu stilul meu de pilotaj dar in general cred ca pot face o impresie destul de buna.
Echipa va mai incerca si circuitul Jerez din Spania pentru a obtine mai multe date in legatura cu noile motociclete si noul lor pilot.

Nicky Hayden s-a aratat foarte multumit de mutarea facuta, fostul campion mondial renuntand la Repsol Honda in favoarea celor de la Ducati.
Dupa 79 de tururi pe motocicleta sa Ducati GP9, americanul a declarat: “Mi-a facut placere si mi-am dat seama de potentialul urias pe care il are acest model. Stiu ca voi avea mult de muncit dar nu sunt pregatit sa renunt deocamdata. Sunt multumit atat de echipa cat si de motocicleta, aceste teste au fost destul de obositoare, fiind multe lucruri noi dar a fost exact asa cum m-am asteptat. Cand m-am urcat in saua motocicletei pentru prima oara i-am zis fratelui meu <>. Motocicleta este un animal, vreau sa o imblanzesc dar poate sa fie destul de infricosatoare.” Iar culorile de pe noua motocicleta au fost interpretate ca fiind un efort al celor de la Ducati pentru a ii face americanului o primire cat mai frumoasa.

Dupa ce s-au confirmat zvonurile conform carora Sete Gibernau isi va face revenirea in cadrul curselor de MotoGP in cadrul echipei Onde 2000, vice campionul mondial a profitat din plin de testele de la Valencia pentru a isi face o impresie mai buna asupra viitorului sau material de concurs. Acesta ne impartaseste parerea sa despre motocicleta Ducati GP8: “Ceilalti piloti sunt destul de rapizi in momentul de fata, stiu ce fac in timp ce eu mai am cateva retineri. Inca incerc sa ma acomodez cu motocicleta, nu imi este frica dar am mult respect fata de ceilalti piloti. Sunt entuziasmat sa pot concura iarasi, au trecut 3 ani de la ultima cursa la care am participat pe circuitul din Valencia. Echipa este una destul de buna dar inca mai avem nevoie de cateva teste pentru a lucra mai bine impreuna. Imi voi aduce toata experianta si toate lucrurile pe care le-am invatat in timp pentru a ne imbunatatii performantele.”

Nici actualul campion mondial, Valentino Rossi, nu s-a lasat mai prejos in timpul testelor.
Acesta a scos al treilea timp si s-a aratat destul de multumit de performantele motocicletei sale Yamaha M1 2009. Fiind unul dintre pilotii care pune mare accent pe pneurile de concurs, italianul a fost multumit de singurul furnizor de anvelope din MotoGP, Bridgestone, alegand sa faca si cateva tururi cu motocicleta utilizata in acest sezon, 2008, pentru a verifica o serie de setari.

Prima impresie este una pozitiva, intr-o prima faza ne-am propus sa lucram asupra acceleratiei, fiind mai buna la iesirea din viraje. Am mai lucrat si putin asupra sasiului pentru a aderenta mai buna dar deja sunt mai rapid decat cu fosta motocicleta iar tinand cond ca M1 2009 este inca un prototip pot afirma ca suntem pe drumul cel bun. Inca un lucru important pentru mine il reprezinta pneurile care m-au surprins prin calitatile lor. Chiat daca nu suntem pe cel mai bun circuit pentru a le testa deoarece nu avem foarte multe date, sunt incantat momentan de ele ,“ declara pilotul in varsta de 29 de ani la sfarsitul testelor de pe circuitul Ricardo Tormo.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.