Cauta in stiri

RSS Feed

evenimente

Moto2 - clasa ce va inlocui 250GP

12.12.2008
Foto ©: MotoGP

Noua clasa cu motoare in patru timpi de 600cc, ce o va inlocui pe cea existenta de 250cc in 2011, a fost explicata in amanunt printr-un anunt oficial din partea FIM, stabilind astfel regulamentul dupa care aceasta va functiona. Purtand denumirea de Moto2, controversata clasa se doreste a fi una de prestigiu dar avantajoasa, care sa completeze MotoGP.

Dintre regulile confirmate saptamana aceasta de FIM, cele mai importante se refera la motoarele motocicletelor. Acestea vor fi limitate la 16.000 rpm in cazul celor cu patru cilindri, 15.500 rpm pentru motoarele cu doi cilindri si 15.000 rpm pentru cele cu trei cilindri. Respectarea stricta a restrictiilor impuse va fi monitorizata si controlata de un sistem electronic pus la dispozitia echipelor de organizatorul desemnat de FIM.

Sistemele electronice de pe motocicletele de concurs vor fi de asemenea mai limitate fata de cele actuale ale clasei 250cc, unde se regaseste in prezent si cel de control al tractiunii. Regulile Moto2 vor permite doar existenta componentelor de baza ale ECU, furnizate de organizator la un pret maxim total de 650 de euro. Nici un alt fel de sistem electronic sau de inregistrare a informatiilor nu va fi permis pe motociclete.

Moto2 va folosi optiuni standard in ceea ce priveste motorul si electronica, dar va continua sa urmareasca desavarsirea dezvoltarii tehnice neaplicand nici un fel de restrictie in ceea ce priveste designul cadrului motocicletei. Nici un fel de componente aflate in productie nu vor fi permise pentru cadru, bascula, rezervor de combustibil, sa sau capace monopost, insemnand ca aceste aspecte ale motocicletei vor fi de asemenea lasate in sarcina producatorilor si a designerilor.

Franele din carbon asemenea celor utilizate in MotoGP nu vor fi permise in clasa Moto2, facand parte din planul organizatorilor de a reduce costurile noii serii. O lista din partea FIM, ce detaliaza materialele neconventionale si metodele de productie, va fi emisa in viitor, desi in majoritatea cazurilor s-a stabilit utilizarea aliajului din fier si aluminiu.

Fiecare pilot va avea la dispozitia sa o singura motocicleta, echipa tehnica beneficiind de maxim doua motoare complete pentru aceasta. Acele motoare folosite in orice cursa a campionatului vor putea fi achizitionate de echipele rivale, contra sumei fixe de 20.000 de euro, in ora de imediat dupa fiecare etapa.

O lista completa a tuturor specificatiilor tehnice ce vor defini clasa Moto2 poate fi gasita pe site-ul FIM.

Bookmark and Share
moto2 by GA on 12.12.2008
ciudate reguli? incerc oare sa elimine handicapul de technologie intre echipe? sau sa motiveze constructorii sa dezvolte technologi mai noi mai repede?
O panarama ieftina by Gigel 80 on 14.12.2008
Ce aberatii de reguli, cum adica sa obligi o echipa sa isi vanda motorul???
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.