Cauta in stiri

RSS Feed

noutati

MotoGP ar putea reveni la 990cmc

06.11.2009
Foto ©: Yamaha Racing

Inca de la introducere, formula MotoGP 800cmc nu s-a bucurat de foarte multa sustinere, atat in randul fanilor cat si al pilotilor, printre care se afla si Valentino Rossi, acesta considerand trecerea la 800 cmc ca fiind cea mai mare greseala din ultimii 15 ani.

Modificarile tehnice de nivel inalt aduse motoarelor, pentru a dezvolta o putere cel putin egala, cat si folosirea intensa a electronicii pentru a face motocicletele mai usor de pilotat, au crescut foarte mult costurile pentru echipe. Astfel, o mare parte din spectacolul curselor s-a pierdut, fiind nevoie de foarte multa precizie in pilotaj pentru a obtine maximum de performanta, depasirile devenind destul de dificil de facut.

Marirea cheltuielilor in MotoGP a avut ca efect direct micsorarea numarului de echipe, implicit a numarului de piloti prezenti pe grila de start. Numai costurile unei motociclete satelit trec de 2 milioane de euro pe an. Ceva trebuie facut cu siguranta insa luand in calcul investitiile enorme facute de constructori in prototipurile de 800cmc, schimbarea capacitatii cilindrice a motoarelor nu va fi o sarcina usoara.

Carmelo Ezpeleta, CEO Dorna Sports – detinatorul MotoGP, este foarte hotarat sa incerce. Acesta a declarat recent va dezbate in acest week-end la Valencia, in cadrul Comisiei Grand Prix, planurile sale de a reveni la 990cmc. Intrebat daca acest lucru ar fi posibil din 2011, Ezpeleta a raspuns: “Momentan, nu va fi posibila modificarea in 2011 pentru ca acordul cu constructorii spune ca putem face aceasta schimbare dar nu mai devreme de sfarsitul sezonului 2011 si doar cu acordul tuturor constructorilor. Insa ne gandim la o intoarcere la cilindreea de 990cmc pentru inceputul sezonului 2012 si vom incepe discutiile in acest week-end.

Vito Ippolito, presedintele FIM, a declarat de mai multe ori pe parcursul acestui an ca MotoGP trebuie sa isi reduca costurile si ca si-ar dori sa vada o intoarcere a motocicletelor de curse bazate pe cele de serie, precum Yamaha TZ 750 din anii 70. IRTA, asociatia echipelor, a sustinut de asemenea ideea capacitatii cilindrice mai mari, de preferat folosind motoare de serie modificate puternic. Cu trei membrii din patru ai Comisiei Grand Prix deja in favoarea schimbarii, o intoarcere la cilindreea de 990cc pare foarte posibila.



Daca MotoGP va folosi motoare de serie, Dorna Sports se va confrunta cu un obstacol major. Fratii Flammini de la Infront Motor Sports, detinatorii World Superbike, au declarat ca in urma acordurilor cu FIM, detin integral drepturile de a organiza curse cu motoare bazate pe cele de productie. Acestia si-au exprimat deja dezacordul fata de o posibila clasa bazata pe motoare de serie de capacitate mare si au atentionat ca isi vor apara drepturile cu orice pret.

Fratii Flammini au mai declarat ca si noua clasa Moto2 a incalcat termenii contractului pe care il au cu FIM insa pana acum s-au abtinut sa ia orice actiune impotriva federatiei, acceptand argumentul ca motorul Honda nu incalca contractele, desi initial era cunoscut faptul ca acestea va fi un motor de CBR 600RR puternic modificat.

Un al doilea obstacol la fel de important este chiar asociatia constructorilor MSMA. Acestia nu sunt dispusi sa permita prezenta motoarelor de serie in competitie si cu toate ca nu vor putea bloca propunerea in Comisia Grand Prix, acestia vor putea oricand sa se retraga din MotoGP.

Speram ca vom avea mai multe detalii in acest weekend dupa intrunirea Comisiei Grand Prix. Va vom tine la curent cu acest subiect.

Via | Motomatters

Bookmark and Share
Unificare? by Conu' Nae on 06.11.2009
In urma cu ceva luni, inainte ca clasa Moto2 sa devina o certitudine, Rupert Paul specula in Bike Magazine UK ca este posibil sa nu fim foarte departe o unificare a MotoGP cu WSBK... semintele sunt cu siguranta plantate.
Niciodata by Paul on 06.11.2009
Nu va exista niciodata o unificare in primul rand ca e vorba de bani si de patroni diferiti. SBK si MotoGP sunt atat de diferite in conceptie inca mi se pare aberanta unificarea celor 2. E ca si cum Audi s-ar uni cu BMW, sau ceva de genul asta.
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.