Cauta in stiri

RSS Feed

noutati

Noile masuri de reducere a costurilor

06.02.2009
Foto ©: MotoGP

Motoarele motocicletelor din MotoGP vor trebui sa fie suficient de fiabile pentru a putea fi utilizate timp de doua curse consecutiv, incepand cu ultima parte a sezonului competitional de anul acesta.

Noua regula face parte dintr-un plan mai amplu de reducere a costurilor, aflat in curs de stabilire la Sepang unde se intalnesc oficiali ai Motorcycle Sport Manufacturers Association (MSMA), International Race Teams Association (IRTA), FIM si Dorna Sports.

Propunerea de a mari durata de viata a unui motor va trebui aplicata incepand cu etapa de la Indianapolis din America, programata la sfarsitul lunii august, MSMA mergand mai departe si planuind pentru 2010 ca motoarele sa fie utilizate timp de trei curse consecutiv.

In prezent o echipa de MotoGP schimba cate un motor la fiecare cursa, acestea functionand la capacitate maxima intre 600 si 800 de kilometri.

Noile reguli propuse spre adoptare includ eliminarea sesiunii libere de antrenamente, ce se desfasoara de obicei in vinerea premergatoare cursei, si reducerea de la o ora la 45 de minute a celorlalte perioade de antrenamente si calificari, pentru a folosi cat mai optim durata de viata a motoarelor.

MSMA va lua in discutie la urmatorul test din Qatar de luna viitoare si posibilitatea revenirii din 2010 la regula unei singure motociclete per pilot, cat si eliminarea celor cinci teste europene de dupa cursa cu un posibil compromis de a le pastra pe cele din Catalunya si Brno.

Inca o sugestie a fost de a interzice utilizarea franelor din carbon, dar s-a ajuns la concluzia ca aceasta masura ar economisi unei echipe cu doi piloti doar 57.000 de euro pe an.

Via I MCN

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.