Cauta in stiri

RSS Feed

noutati

Noile reguli pentru 2009 si 2010

30.03.2009
Foto ©: MotoGP

Fata de masurile de reducere a costurilor anuntate in luna februarie, Vito Ippolito (presedintele FIM) si Carmelo Ezpeleta (CEO Dorna Sports) au tinut sa actualizeze, in cadrul conferintei de presa de la Jerez, viitoarele reguli ale Campionatului Mondial MotoGP.

Modificari in regulamentul deja anuntat pentru sezonul 2009:

1. De la etapa ce se va desfasura in Republica Ceha si pentru ultimele sapte curse din campionat, pilotii vor putea utiliza doar cinci motoare.
2. Cele doua sesiuni de teste post-cursa din Barcelona si Brno raman in vigoare, cu mentiunea ca la ele pot participa si pilotii oficiali nu numai cei de teste, asa cum se anuntase initial.

Sezonul competitional 2010 va aduce si mai multe schimbari in MotoGP, doua dintre ele fiind deja subiectul unor discutii aprinse.

1. Pentru cele 18 curse ale anului vor putea fi utilizate numai 6 motoare, acestea urmand sa fie sigilate si verificate cu ajutorul unui sistem avansat de monitorizare.
2. Echipele si pilotii vor fi depunctati cu cate 10 puncte in cazul oricarei abateri de la regula mai sus mentionata.
3. Perioada de teste va fi limitata la un numar de opt zile pe an.
4. Va fi introdusa regula unei singure motociclete per pilot (fara motocicleta de rezerva). Daca acesta avariaza serios motocicleta de concurs, echipa va avea voie sa inlocuiasca cadrul.
5. Numai cinci tehnicieni vor putea sa lucreze la motocicleta in timpul sesiunilor de antrenamente.
6. Greutatea minima permisa a motocicletei va creste cu 2 kg pana la 150 kg, in cazul motoarelor cu patru cilindri.
7. Debutantii din Campionatul Mondial MotoGP nu vor mai avea voie sa concureze direct pentru echipe de fabrica. Acestia vor trebui intai sa evolueze macar un sezon pentru echipe satelit, dupa care le este permis sa treaca la echipe de fabrica.
8. Utilizarea senzorului de temperatura pentru anvelope nu va mai fi permisa.

Pe langa toate acestea au mai fost eliminate unele materiale scumpe folosite in prezent la sistemele sofisticate de franare si evacuare, alaturi de restrictii pe parte electronica, de alimentare si transmisie. Discutiile referitoare la eliminarea definitiva a sesiunilor de antrenamente de vineri sunt inca in desfasurare.

In ceea ce priveste noua clasa Moto2, MSMA a propus in unanimitate introducerea regulei unui singur furnizor de motoare, marii producatori urmand sa fie consultati pentru a vedea cine este cel mai interesat de o eventuala colaborare.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.