Cauta in stiri

RSS Feed

regulamente noi

Oficial: MotoGP trece la 1000cmc in 2012

11.12.2009
Foto ©: motogp.com

Comisia Grand Prix s-a intrunit astazi la sediul FIM de la Geneva pentru a discuta schimbarile ce se vor aplica in viitor Campionatului Mondial MotoGP. Vito Ippolito, presedintele FIM, si Carmelo Ezpeleta, CEO Dorna Sports, au confirmat schimbarea capacitatii motoarelor incepand cu sezonul 2012.

Dupa discutiile dintre FIM, detinatorul campionatului Dorna Sports si asociatia constructorilor MSMA, Comisia a fost de acord sa schimbe capacitatea maxima a motoarelor din clasa MotoGP la 1.000cmc. O limita de maxim 4 cilindri va fi de asemenea introdusa iar alezajul maxim al cilindrului va fi de 81 mm.

Noua regula, una din cele mai asteptate schimbari din ultimii ani dupa ce formula 800cmc a fost considerata un esec, vine cu obiectivul principal de a reduce costurile si a readuce spectacolul inapoi in MotoGP.

"Principalele schimbari decise sunt noile reguli pentru clasa MotoGP. Vom avea motoare cu 4 cilindri, in 4 timpi bineinteles, cu 1.000cmc maximum si un alezaj al cilindrilor de 81mm. Aceasta baza va permite constructorilor sa inceapa lucrul. La inceputul anului viitor vom formula noile reguli intr-un format mai complex, insa asta e baza; 2012 va fi anul unei noi ere in MotoGP," a declarat Vito Ippolito.

Carmelo Ezpeleta a declarat: "A fost o intalnire foarte importanta pentru a decide viitorul clasei MotoGP. Din 2012 motocicletele vor avea o capacitate a motoarelor de 1.000cmc, maxim 4 cilindri si un alezaj maxim de 81mm. Este o masura foarte importanta deoarece prin aceasta putem defini toate caracteristicile motorului. Asta a fost hotarat iar de acum si pana la startul sezonului 2010 vom avea inca doua intruniri pentru a defini restul specificatiilor noii clase."

Schimbarile de motoare din ultimii ani:
2002 - Introducerea motoarelor in 4 timpi de 990cmc (in locul celor in 2 timpi de 500cmc).
2007 - Reducerea capacitatii cilindrice de la 990cmc la 800cmc.
2009 - 2010 - Limitarea numarului de motoare folosite (6 motoare pentru un pilot in 2010).
2012 - Capacitatea cilindrica marita la 1000cc, cu o limita de 4 cilindri si un alezaj de 81mm

Via | MotoGP

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.