Cauta in stiri

RSS Feed

motogp

Prima etapa Motogp din 2012

Costi Radoi | 09.04.2012
Foto ©: MotoGP

Ei bine iata ca s-a deschis si sezonul 2012 MotoGP, cu prima etapa, disputata la Doha, in Qatar, pe circuitul Losail. Cum era de asteptat, superbul circuit a gazduit un set de curse pe nocturna, pe un traseu superb.

Prima cursa a fost cea a clasei Moto3. Motocicletele acestei noi clase au sasiuri prototip, insa motoarele monocilindrice, de 250 cmc, in 4 timpi, provin de pe motociclete de cross, ce au fost modificate si adaptate unui astfel de tip de competitie. Astfel si ultima clasa cu motoare in 2 timpi a MotoMondialului de Viteza a sucombat pe altarul ecologiei.

Invingatorul clasei a fost Maverick Vinales, de la echipa Blusens Avintia, pilotand o motocicleta cu sasiu FTR si motor Honda. Acelasi tip de motocicleta, insa apartinand echipei Team Italia FMI, l-a purtat pe debutantul Romano Fenati pana pe a doua pozitie a clasamentului. A treia pozitie a fost ocupata de catre Sandro Cortese, germanul pilotand o motocicleta KTM, pentru echipa Red Bull KTM Ajo.

La clasa Moto2, clasa ce deja este cunoscuta pentru sasiurile prototip si motorizare unica Honda, derivata din motorul ce echipeaza CBR 600RR, cel ce s-a impus a fost Marc Marquez, de la Team Catalunya Caixa Repsol, pe un Suter, urmat de catre Andrea Iannone de la Speed Master pe un Speed Up iar pe ultima treapta a podiumului s-a clasat Pol Espargaro, de la Pons 40 HP Tuenti, pe un Kalex.

Marele perdant a fost Thomas Luthi, care aflat intr-un duel direct cu Marquez, a gresit o perioada de franare, iar gestul sau de dezaprob se pare ca va fi amendat de catre oficialii cursei.

Daca duelurile de la clasele mai mici m-au tinut cu sufletul la gura, nu pot spune acelasi lucru despre clasa mare: monotonia a cam fost la ea acasa. Am vazut o tripleta Lorenzo-Pedrosa-Stoner care au terminat in aceeasi ordine, un Rossi care dupa parerea mea nu avea de ce sa mearga la Ducati, pt ca acea motocicleta nu se potriveste stilului lui si-i omoara reputatia, o clasa CRT care se vede clar ca este net inferioara motoarelor clasei MotoGP. In rest se observa clar ca dominatia echipelor japoneze de uzina se mentine, iar daca Ben Spies nu ar fi fost accidentat de la cazatura incasata in calificari, probabil ar fi fost si el in top 4. Insa nu asta ma deranjeaza cel mai mult, ci faptul ca ceea ce se spera prin infiintarea clasei CRT, adica aducerea a mai multor piloti pe pista nu s-a intamplat, la start fiind 18 piloti. Doi nu au terminat cursa, deci numai unul a fost in afara punctelor, in rest…toata lumea a punctat. Cred ca singurul avantaj real al acestei clase CRT, pe langa costuri, logic, ar fi faptul ca cineva de la o alta echipa, in afara de una de uzina, poate avea sansa la titlul mondial al categoriei.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.