Cauta in stiri

RSS Feed

declaratii

Rossi critica Bridgestone pentru anvelopele folosite la Laguna Seca

12.07.2009
Foto ©: Fiat Yamaha Team

Valentino Rossi acuza Bridgestone pentru cazaturile de pe circuitul Laguna Seca care au pus in dificultate piloti precum Stoner, Lorenzo si Dovizioso. Criticile aduse de pilotul italian furnizorului unic de pneuri in MotoGP, Bridgestone, au vizat in mod direct decizia acestuia de a aduce pneuri  single-compound care s-au dovedit a fi neindicate conditiilor de concurs.

In presa italiana Rossi declara ca numarul neobisnuit de mare al cazaturilor inregistrate in cadrul acestei etape de GP se datoreaza temperaturilor mai scazute decat cele anticipate si lipsei unor pneuri dual-compound.

In 2008 cand Bridgestone si Michelin furnizau pneuri, compania japoneza de anvelope a oferit pilotilor pneuri multi-compound in 14 din 18 runde ale campionatului, astfel pilotii isi puteau alegea un pneu ale caror laterale se incalzeau mai repede, partea din mijloc fiind mai dura pentru o rezistenta sporita. Conform spuselor pilotului italian un singur tip de pneu dur a fost disponibil pilotilor in acest an, acesta fiind single-compound.

Avem o intalnire cu Bridgestone la Brno pentru a discuta pneurile sezonului 2010. Sa fiu sincer eu deja am ridicat problema pneurilor single-compound dupa runda de la Motegi (a doua din acest campionat) insa alti piloti au declarat ca este prea devreme sa schimbam ceva si sa mai asteptam pentru a vedea cum evolueaza lucrurile. Problema este ca avem nevoie de pneuri dual-compound pentru multe circuite. Anul trecut le-am utilizat pe 14 din 18 circuite iar anul acesta Bridgestone intentioneaza sa le aduca doar in Catalunya, Sachsenring, Donington si Phillip Island. In mod normal am putea si fara ele insa pe Laguna este cam periculos. Stoner si Lorenzo au cazut din acelasi motiv; amandoi au mers mai usor cateva tururi inainte sa forteze din nou  iar in acel moment pneul deja se racise,” afirma Valentino Rossi.

In apararea celor de la Bridgestone a fost subliniat faptul ca pneurile folosite la Laguna Seca vizau temperaturi mai mari ale suprafetei circuitului. Insa in conditiile diferite decat cele asteptate, pneul single-compound dur nu a reprezentat solutia ideala.

Via | Superbike

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.