Cauta in stiri

RSS Feed

analize

Cu 500 kmh, impotriva vantului

Paul Lozba | 20.10.2008
Foto ©: UCM Sport

Cotidianul 24 de Ore a publicat saptamana trecuta, pe 15 octombrie, un articol care detalia situatia lui Ionel Pascota si a relatiei sale cu Federatia Romana de Motociclism (FRM). Spiritele s-au incins repede astfel incat cei de la FRM au dat o replica imediat a doua zi. Iata ca 24 de Ore nu se lasa, si revine cu mai multe detalii. Mai jos puteti citi ultimul articol aparut.

CARAS-SEVERIN. Sefii Federatiei Romane de Motociclism continua sa se victimizeze dupa articolele aparute in ultimele editii ale cotidianului 24 de Ore, ca si cand noi am avea ceva de impartit cu domniile lor. Nu e deloc asa, drept dovada, am oferit ieri dreptul la replica solicitat de secretarul general al FRM, Gabriel Olariu. Nu facuseram altceva decat sa cerem punctul de vedere al forului roman ca urmare a acuzatiilor lansate de Ionel Pascota, motoclistul Clubului Sportiv UCM Resita, si de conducerea acestuia.

Cartile pe fata

Oficialii FRM au incercat sa sugereze, in repetate randuri, ca doar Ionel Pascota are o problema cu dansii, si ca, in rest, totul merge ca la carte. Avem insa destule motive sa ne indoim. Dupa ce pilotul de la UCMR si-a luat inima in dinti si a pus cartile pe fata, si alti sportivi, presedinti de cluburi, sponsori sau organizatori au rupt tacerea. Mai intai, am purtat o discutie legata de problemele motociclismului romanesc cu directorul general al firmei BGS si reprezentant al Fire Motorsport, Costin Oprea, organizator al Romanian Super Bike. Asadar, un om de afaceri, cunoscut pasionat al sportului cu motor pe doua roti, dispus sa-si riste propria agoniseala.
Eu am fost primul care a pornit o lupta cu federatia, ne-a marturisit, inca de la inceputul dialogului, Costin Oprea. Am vrut sa boicotez cursele pe aeroport, pentru ca era o chestiune lipsita de demnitate. Ma refer la starea precara a circuitelor, la iarba crescuta printre dale si la faptul ca nu exista nici macar o sursa de apa sau grupuri sanitare. Sa nu mai zic ca nu avem transpondere (aparate de inregistrare a timpului pe circuit - n.n.). Mie, personal, mi s-a intamplat, la Targu Mures, sa am viteza medie pe circuit de peste 500 km/h! Timpii se iau la mana, ceea ce este inadmisibil. Mi-aduc aminte si acum primele cuvinte pe care le-a spus Cristian Muresan cand a iesit presedinte: «Va multumesc ca m-ati ales si sper ca sunteti de acord ca primul lucru pe care trebuie sa-l facem e sa cumparm o masina pentru secretarul general, Gabriel Olariu». Eu zic ca trebuiau achizitionate mai intai niste transpondere“.

Obstacole in calea investitiilor
Dar asta nu e tot. Costin Oprea a acceptat sa ne vorbeasca despre Romanian Super Bike: „In anul 2007, am propus federatiei sa organizez acest campionat. Ideea era urmatoarea. Noi, Fire Motorsport, organizam tot, pe cheltuiala noastra, incheiem contract cu televiziunea pentru transmiterea curselor, federatia neavand nicio sarcina. Noi organizam, practic, tot campionatul, adica sase etape pe circuitele de afara. Ba, mai mult, cu rezultatele de la Romanian Super Bike, federatia putea solicita marire de buget si putea avea diverse alte avantaje. Singurele noastre conditii au fost sa primim titulatura de organizator si promotor, pe termen de cinci ani“. De ce aceste conditii? Pentru ca directorul general al BGS stia cu cine are de-a face. „Cunosteam modul cum se lucreaza la FRM si nu vroiam sa ma trezesc dupa un an sau doi ca vin sa-mi spuna ca Romanian Super Bike va fi organizat de altcineva. Era normal asa, zic eu, pentru ca nu implica niciun ban din partea lor, in timp ce eu investeam destul de mult“, s-a justificat, pe buna dreptate, Oprea.
Potrivit omului de afaceri, intr-o prima sedinta a FRM, majoritatea s-a opus acestui proiect, dar negocierile au continuat. „Intr-un final, s-a acceptat verbal sa facem chestia asta pe cinci ani, spune Costin Oprea. Am cazut de acord asupra tuturor aspectelor organizatorice cu seful Comisiei de Viteza, Octavian Vrajitoru, dupa care, am detaliat totul cu secretarul general al FRM, Gabriel Olariu. Am stat la mine la birou impreuna cu partenerii mei, Ionut si Alin Mistode, cu domnul Olariu si inca o persoana din federatie, pana la 2 noaptea, si am batut palma. Noi urma sa facem Romanian Super Bike, care, in acelasi timp sa fie si Campionat National. Semnarea contractului s-a tot amanat. M-au rugat sa mai astept, motivand ca presedintele Cristi Muresan e plecat din tara. Le-am mai dat ragaz de o saptamana. A trecut una, au trecut doua si-au trecut trei si contractul nu mai aparea“.

Secretara, singura vinovata
Ceea ce s-a intamplat in continuare nu face altceva decat sa scoata in evidenta modul profesionist in care se lucreaza la FRM. „La un moment dat, am primit telefoane de la diverse cluburi de viteza care ma intrebau ce se intampla. Ei primisera calendarul competitional, in care nu era prevazuta nicio etapa din programul propus de noi. L-am sunat atunci pe domnul Olariu. Mi-a zis ca nu stie nimic, ca o fi gresit secretara. La scurt timp, cluburile au primit doua calendare si erau rugate sa voteze pentru unul dintre cele doua. Al Romanian Super Bike sau cel al federatiei. Am ridicat atunci din nou problema contractului, asa cum convenisem la negocieri. Le-am spus ca, daca pana a doua zi, la ora 12, nu primesc contractul, pica totul. Intr-o teleconferinta cu Cristi Muresan si Gabriel Olariu, noi, cei de la Fire Motorsport, eram acuzati ca vrem sa facem o afacere“, ne-a marturisit Costin Oprea. Ce-o fi rau in asta, ne intrebam noi. In fond si la urma urmei, toti oamenii de afaceri care investesc in sport, in general, urmaresc fie sa-si creeze imagine, fie un eventual castig material. Atata vreme cat toata lumea are de castigat, nu vedem nimic iesit din comun. Acelasi lucru ni l-a spus si Oprea: „Si chiar daca as vrea sa fac o afacere, nu vad nicio problema in asta, atata timp cat fac ceva si pentru motociclistii romani. Sunt singurul care vrea sa investeasca banii personali. S-a terminat sezonul, am avut ultima etapa la Panonia, si noi suntem intr-o pierdere de aproximativ 40.000 de euro. Ei spun ca noi vrem sa facem bani si ca nu facem nimic pentru motociclismul romanesc. Ma intreb, ce-au facut ei pentru motociclismul romanesc? Dovada preferintelor pilotilor este clara. Noi am avut piloti foarte multi si de afara si din Romania. Am avut chiar si o suta la eveniment. Pe cand, la Caransebes, pe aeroport, de exemplu, au fost si doi piloti la start. Sau sa amintesc de etapele de la Hungaroring si Serres, cand s-a alergat, atat pentru Campionatul National, cat si pentru Romanian Super Bike. La cea organizata de federatie, au fost opt piloti la start. Dar, mare atentie! Din cei opt, doi am fost organizatorii de la Romanian Super Bike, iar alti trei au luat startul la rugamintea mea. Ca sa fim mai multi la start. Altfel, dadeau drumul la cursa cu trei sportivi“.

Competitii de amatori si nu prea
Tot de la Costin Oprea am mai retinut cateva aspecte interesante. Organizatorii au solicitat federatiei ca sportivii ce alearga in Romanian Super Bike sa poata primi licenta chiar la locul de desfasurare a cursei. Lucru cu care sefii FRM au fost de acord, in schimbul a 10 euro/sportiv. La fata locului, insa, suma s-a triplat. Si asta nu e tot. In comentariile sale de la Eurosport, Vlad Haralambie, vicepresedinte al FRM, a catalogat Romanian Super Bike drept o cupa de incepatori. „Cum poate spune ca e o competitie de amatori? La cursele astea a participat si Ionel Pascota, care e campion european, multiplu campion balcanic si national. Sau celalalt maestru al sportului, Octavian Vrajitoru. Daca Ionel nu este inca la nivelul de a-i bate inca pe spaniolii care au fost recent la Albacete, e tot din cauza faptului ca nu a primit sprijin. Inclin sa cred ca, atata timp cat Robi Muresan a ajuns acolo, poate fi sprijinit si alt sportiv. Ionel are rezultate si o participare in competitii de nivel inalt, ceea ce il va face sa progreseze. Acum doi-trei ani, el alerga alaturi de noi pe aeroport, iar acum stim cu totii unde a ajuns“, a punctat, in incheiere, Costin Oprea.

Zilele numarate
Domnilor care hotarati destinele motociclismului romanesc, dupa cum vedeti, nu numai Ionel Pascota are motive sa se planga de modul in care dumneavoastra stiti sa manageriati forul roman. Acum, e mai lesne de inteles de ce, in comunitatea motociclistilor din Romania, chiar se simte nevoia unei schimbari.

Sursa: 24 de ore

Bookmark and Share
PASCOTA by Lary on 19.11.2009
Ionel Pascota este cel mai bun motociclist roman!hai campionuleeeee!:X:X:x
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.