Cauta in stiri

RSS Feed

world superbike

Lupta motoarelor din sezonul 2009

09.01.2009
Foto ©: WSBK

Ultima sesiune de teste din luna decembrie a anului trecut, desfasurata de Pirelli pe circuitul Kyalami din Africa de Sud, a impresionat prin spectacolul facut de echipe care si-au etalat motocicletele si motoarele acestora.

Diferitele configuratii ale motoarelor si solutiile tehnice dezvoltate vor fi o parte importanta a spectacolului ce se contureaza deja pentru anul acesta, cea mai asteptata evolutie fiind poate a noului model Aprilia RSV4, propulsat de un motor nou cu patru cilindri in V la 65 de grade.

Ducati va trebui desigur sa-si apere suprematia utilizand traditionalul v-twin, in timp ce BMW a ales sa debuteze in Campionatul Mondial de Superbike cu propria interpretare de motor cu patru cilindri in linie in patru timpi, prin S 1000 RR, o motocicleta mai ingusta decat celelalte, mizand pe performante aerodinamice superioare si o mai buna centralizare a masei.

Suzuki va pune in joc un motor nou de GSX-R de dimensiuni mai mici, in timp ce Kawasaki si Honda sunt singurii producatori care vor participa cu exact aceleasi motorizari din 2008.

Yamaha, prin noul R1, au dezvoltat un motor dupa modelul celui cu care producatorul japonez concureaza in MotoGP, incercand sa optimizeze livrarea mai prietenoasa a cuplului la roata. "Crossplane Technology” de la Yamaha este o incercare reala de a produce din punct de vedere tehnic o revolutie in evolutie.

Sapte producatori vor lupta in acest an pentru suprematie intr-un campionat ce se anunta a fi exploziv, primele teste oficiale urmand sa inceapa pe 23-25 ianuarie 2009.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.