Cauta in stiri

RSS Feed

rally-raid

Mani Gyenes a castigat Raliul Marocului la clasa Productie

01.11.2009
Foto ©: Vectra Racing

Ultima etapa a Campionatului Mondial de Rally-Raid a adus o premiera in sportul cu motor din Romania. Pilotul Vectra Racing, Mani Gyenes s-a impus la clasa Productie a acestui raliu si a devenit primul roman care castiga un raliu mondial indiferent ca este vorba despre raliuri clasice sau rally-raid.

Vectra Racing a venit in Maroc cu scopul de a se antrena pentru competitia la care incearca sa ajunga in aceasta iarna (Dakar sau Africa Race), obiectivul ambilor pilotii fiind acela de reacomodare cu rally-raidul dupa lunga perioada de recuperare in care s-au aflat. Dupa Dakar 2009, ambii au suferit interventii chirurgicale care i-au tinut deprate de motocicleta cateva luni. Astfel, au ratat un sezon cu patru etape mondiale cum s-a dorit a fi sezonul 2009 si au fost nevoiti sa se multumeasca doar cu participarea la ultima etapa, Raliul Marocului.

La peste 10 luni de la ultima competitie in saua KTM-ului 690 Rally, Mani Gyenes a reusit un rezultat unic in Romania castigand, la finalul celor 1187.28 km de proba speciala, lupta de la clasa Productie din Raliul Marocului. Un eveniment foarte dur, din cauza probelor speciale desfasurate in zone montane cu multa piatra, l-a facut pe Mani sa isi reintre in forma. Cu mici exceptii, a terminat fiecare proba speciala in primii zece piloti din clasamentul general si a condus la clasa Productie mai mult de jumatate din durata raliului.

Rezultatul bun din Maroc vine dupa ce la primul sau raliu din Campionatul Mondial (Raliul Faronilor 2008), satmareanul a stabilit cel mai bun timp intr-una din probele speciale.

Marcel Butuza, liderul Vectra Racing a avut in Maroc un raliu greu avand in vedere ca inca din prima zi s-a dovedit ca alegerea motocicletei KTM 525 MecaSystem pentru traseul din acest an nu a fost una inspirata. Desi, a recuperat foarte multe pozitii de-a lungul raliului, terminand in final pe locul 8 la clasa SuperProductie motoare peste 450 cmc si pe locul 18 la general, Marcel a facut ultimii 30 de km din raliu fara frana spate.

Marcel Butuza ( in sezonul 2007 a ocupat locul 6 in clasamentul finalului de sezon):
Ma bucur ca am terminat cu bine acest raliu. Este foarte multa piatra in Maroc si in fiecare zi, indiferent ca rulam mai mult in dune sau in munti, am avut cu totii probleme din cauza prafului. A fost un raliu de acomodare pentru mine pentru ca in acest an nu am mai concurat in nici un eveniment mai lung de o zi. Ma bucur pentru rezultatul lui Mani si sper ca sezonul viitor va putea concura la mai multe etape din Campionatul Mondial.

Mani Gyenes (locul 1 clasa Productie si locul 8 in clasamentul general al Raliului Marocului):
Nu a fost de loc usor sa ma reacomodez cu 690 Rally, insa dupa prima zi, care mie mi s-a parut ce mai grea (s-a concurat 277,22 km prin zona cu piatra), am inceput sa imi intru in ritm. Piatra din Maroc nu este pe placul meu, traseul din Egipt de la Raliul Faraonilor mi se potriveste mult mai bine, dar si aici au fost portiuni care mi-au placut. Ultima zi a fost pentru mine cea mai buna pentru ca am reusit sa termin etapa cu al cincelea timp si mi-am asigurat victoria de la clasa Productie.

Shamrock 2009 – Raliul Marocului -  a fost castigat de pilotul oficial KTM, Marc Coma, catalanul fiind urmat pe podium de Pal Anreas Ullevarseter si de Cyril Despres, care in Maroc a primit si trofeul destinat castigatorului titlului mondial.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.