Cauta in stiri

RSS Feed

competitii trial

Trialul si-a facut mii de fani in Capitala

Paul Lozba | 29.11.2009
Foto ©: Gabriel Mitrache

Peste 15.000 de oameni au venit in weekendul 28-29 noiembrie in Parcul National al Copiilor din Bucuresti sa asiste la Off Road Arena - primul sincron trial organizat vreodata in Romania.

Conceput cu scopul de a populariza trialul si in acelasi timp off-road-ul extrem, Off Road Arena Synchron Trial a reusit sa ii scoata pe bucuresteni din casa. 15.000 de oameni au venit sa vada show-ul facut de unii dintre cei mai buni piloti de motocicleta, atv si de masini pregatite pentru off-road din Romania. In plus, pe langa temerarii din campionatele interne show-ul a fost pigmentat de cel mai bun pilot de freeride urban din lume,

Julien Dupont
Francezul a evoluat in pauza din timpul curselor si pentru ca parea prea simplu traseul de trial, Julien a vrut sa dovedeasca ca este intr-adevar cel mai bun din lume si a urcat pe un rezervor unde spre deliciul publicului a facut un burnout. Iar, avand in vedere reputatia castigata pentru ca "se da" in locatii neconventionale, Julien a urcat si a coborat pe motocicleta toboganele strandului aflat in Parcul National al Copiilor. Din fericire, pentru el, avand in vedere ca este iarna, a scapat uscat din saltul facut in piscina aflata la baza toboganelor.

Nebunia urbana a fost intretinuta, la capitolul demonstratii, si de trialistul roman Robert Kovacs – oradeanul care in 2010 va concura in Campionatul European de Trial destinat bicicletelor.

3 trasee, 3 clase, 3 curse
Prima editie a Off Road Arena Synchron Trial a fost impartita in trei zone, construindu-se cate un traseu de trial pentru trei dintre cele patru categorii de vehicule care ruleaza in off-road. S-a construit un traseu pentru clasa moto (acesta a fost creionat de enduristul Dani Otil) unul pentru auto si unul pentru ATV-uri. Dupa sesiunea de calificari de sambata 28 noiembrie, in cursa au ramas 32 de masini (initial, au fost 39), 16 motociclete (initial, au fost 22) si 16 ATV-uri (initial, au fost 20) cursele desfasurandu-se dupa un sistem piramidal (in cursa a pornit cel mai bun timp cu cel mai slab timp, al doilea timp cu penultimul etc).

Moto
Desi Andreea Goga, singura endurista care s-a incumetat sa incerce traseul de trial de la Off Road Arena, nu a reusit sa se califice in cursa, show-ul de la clasa moto nu a lipsit. Spiritele s-au incins cand in semifinale unii dintre cei mai buni piloti din Romania si-au disputat titlu mai ales ca trialul sincron a fost un bun prilej pentru o demonstratie motocross versus enduro. Julian Raduta, care este campion national de motocross, s-a luptat pe rand cu trei dintre componentii lotului national de enduro care in acest sezon a devenit campion est-european. Premiile cele mari s-au dus insa la Juli care se vede ca are experienta circuitelor, avand in vedere ca intreaga sa cariera se invarte in jurul saritorilor de pe circuitele de motocross. Pe doi s-a clasat Ervin Zsolt, iar pe trei, Paul Fratila. Ioan Tara, unul dintre track-managerii Red Bull Romaniacs, nu a putut sa se lupte pentru podium, asa ca locul trei i-a revenit lui Paul. Sibianul s-a accidentat la genunchiul stang unde de cateva luni are ligamentele rupte.

Pentru ca motocicletele sunt intr-adevar spectaculoase, organizatorii le-au dat sansa tuturor motociclistilor inscrisi in concurs sa faca un show in afara competitiei, asa ca la finalul zilei toti riderii s-au dat in spectacol pe traseul clasei auto. Asa cum era de asteptat aceasta cursa prieteneasca, a fost castigata tot de Julian Raduta.

ATV
Pe un traseu care a cuprins si o portiune de asfalt, ATV-urile au facut un adevarat show in ziua curselor de la Off Road Arena, iar quadistul Razvan Irimescu a dovedit ca este unul dintre cei mai buni din lume si ca nu a facut degeaba drumul de la Timisoara pana la Bucuresti. Totusi, Razvan, nu avea cum sa concureze cu ATV-urile avand in vedere ca aceste vehicule numite quad nu au decat doua roti motrice in loc de patru cum este cazul ATV-urilor, asa ca talentul sau s-a vazut atat pe traseul de asfalt, cat si pe traseul masinilor si motocicletelor.

Clasa ATV a fost castigata pe un Yamaha Grizzly de Mihai Concioiu care a fost urmat de Marius Bacanu si Bogdan Mag.

Avand in vedere reusita din acest an, Off Road Arena va continua sa aduca off-road-ul extrem in jungla urbana si in sezonul viitor, cand la start se vor alinia si piloti din alte tari.

Off Road Arena Synchron Trial a fost organizat de Extreme Adventure Buzau si Off Road Bucovina cu sprijinul Primariei Sectorului 4, sub egida Federatiei Romane de Motociclism si a Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.