Cauta in stiri

RSS Feed

Raliul Dakar

Vectra Racing Team - Etapa 11 anulata

14.01.2009
Foto ©: Vectra Racing Team

Dupa incursiunea in Chile, Dakar-ul revine astazi in Argentina parcurgand etapa Copiapo (Chile) - Fiambala (Argentina) si trecand Anzii prin pasul San Francisco, aflat la o altitudine de 4700 metri. Din pacate, proba speciala din aceasta etapa a fost anulata concurentii ne mai parcurgand cei 215 km de proba si ajungand in Argentina in regim de legatura pe traseul vehiculelor de asistenta.

Practic, organizatorii au decis sa anuleze cea de a treia si ultima proba speciala din desertul Atacama din cauza cetii. Si in etapa de ieri, cand s-a concurat in bucla Copiapo, ceata a fost cea care a dictat. Elicopterele medicale si cele ale organizatorilor nu puteau decola din cauza cetii si astfel, nu erau intalnite conditiile minime de securitate, lucru care a dus la intarzierea startului cu aproape trei ore. Din pacate, astazi nu se mai putea intarzia startul, pentru ca proba speciala era una dificila si in plus de la finalul ei pana in bivouacul din Fiambala mai trebuiau parcursi 445 de km de legatura si trebuia trecuta granita dintre Chile si Argentina.

Asadar, etapa a 11-a s-a transformat doar intr-o zi in care se ajunge dintr-un bivouac in altul fara ca in clasamentul general, stabilit in urma etapei de ieri, sa mai intervina vreo schimbare. Pana la finisul Dakar-ului, programat pe 18 ianuarie in Buenos Aires, se va mai concura propriu-zis doar in trei probe speciale.

Pilotii Vectra au solicitat neutralizarea ultimei parti a probei speciale nr 10 din cauza unor nereguli din road book.

Dupa ce a castigat luni (12 ianuarie) pentru a doua oara o proba speciala in editia 2009 a Dakar-ului, Frans Verhoeven a pornit in etapa de ieri primul si evident ca a fost deschizatorul traseului. Olandezul echipei Vectra si David Casteu, coechipierul sau, au mers impreuna aproape pe intreaga durata a probei si desi au urmat instructiunile din road book CAP 70 pentru 4 km ... dupa care coborare pentru CAP 123, GPS-ul nu a inregistrat waypointul ascuns (WPM). Dupa ce s-au chinuit coborand si urcand dune foarte inalte si pierzand mult timp cei doi au fost ajunsi de Despres si Coma. Cei doi piloti de uzina impreuna cu alti rideri au avut si ei aceeasi problema. In cele din urma, punctul de control mascat a fost descoperit, insa la o distanta de 2.2 km de zona unde era indicat ca este si tocmai de aceea Frans Verhoeven si David Casteu au solicitat neutralizarea acelei ultime sectiuni de dune aflata inaintea finisului.

David Casteu, unul din pilotii ASO care au facut traseul a admis deja ca s-a gresit in acea zona si urmeaza ca astazi sau cel tarziu maine sa existe o rectificare in clasamentul etapei cu numarul 10.

La revenirea in Argentina, Vectra Racing Team (echipa romaneasca care este vazut in acest Dakar ca al doilea team dupa cel al constructorului KTM) are trei piloti in top 10: David Casteu se afla pe 6, Francisco Lopez pe 8, Frans Verhoeven pe 9. Philippe Cottet ocupa locul 22 in clasamentul general, in timp ce Romeo Duicu care se afla la prima sa participare in Dakar se afla pe locul 63.
 
Mai multe fotografii si informatii despre Vectra Racing Team sunt disponibile pe www.vectraracing.com

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.