Cauta in stiri

RSS Feed

rally-raid

Vectra Racing Team la Raliul Marocului

29.10.2009
Foto ©: Vectra Racing

Pe 25 octombrie, Marcel Butuza si Mani Gyenes au pornit in ultima etapa a acestui sezon din Campionatul Mondial de Rally-Raid. Pilotii Vectra Racing vor avea de infruntat muntii Atlas si desertul Sahara in cele 6 zile de concurs.

Editia din 2009 a Raliului Marocului a debutat cu o proba ce masoara 298,24 km, 277,22 din acestia reprezentand proba speciala. Traseul, din ziua numita misterele lui Ait Ouzik, este creionat intre doi munti, insa le pastreaza catre sfarsit concurentilor supriza descoperirii unei intinderi imense in care vor intalni foarte multe dune mici. La sfarsitul primei zile, Mani s-a clasat pe locul 13 la general si 3 la clasa Productie, iar Marcel pe 27 la general si 13 la Super Productie.

Chiar daca a fost scurtata, cea de a treia zi din Raliul Marocului a fost una care le-a permis pilotilor Vectra Racing sa urce in clasamentul general. Mani Gyenes aflandu-se, la jumatatea raliului, pe locul 8 la general si lider la clasa Productie, in timp ce Marcel Butuza s-a clasat pe 20 la general si pe noua la clasa Super Productie motoare peste 450 cmc.

Calitatea benzinei din Africa, principala problema in a patra zi din Maroc
Chiar daca cea de a patra zi din Raliul Marocului a fost una rapida nu s-a putut profita de acest lucru, benzina dovedindu-si “calitatea“. Totusi, Mani Gyenes s-a clasat pe locul 7 la general si pe 1 la clasa Productie, iar Marcel Butuza pe 23 la general si pe 9 la clasa Super Productie motoare peste 450 cmc. Cel mai rapid pilot in proba Minele Bleida a fost norvegianul Pal Andreas Ullevalseter.

Feriti in zilele precedente de probleme provocate de calitatea benzinei, pilotii Vectra Racing au cazut si ei prada carburantului in etapa a patra. Cea mai grava problema a fost la Mani Gyenes care, astazi, nu a putut rula cu o viteza mai mare de 110 km/h (traseul permitea si viteze de peste 150 km). Mizeria din benzina a infundat carburatorul si peste jumatate din traseu, Mani s-a chinuit sa ruleze intr-un ritm care sa ii permita ramanerea in primii 10 in clasamentul general. In cele din urma, a reusit sa termine cu al saptelea timp al zilei pastrandu-si locul 8 din clasamentul general al raliului si pozitia de lider de la clasa Productie.

Nici carburantul utizilat de Marcel Butuza nu a fost unul bun, cei doi alimentand ieri de la aceeasi benzinarie insa motorul de la 525 MecaSystem a rezistat mai bine.

Etapa numita Minele Bleida a fost una cu extrem de multa piatra, treceri prin oueduri si urcari in munti care i-au solicitat mult pe piloti, unele portiuni din zona montana pretandu-se mai degraba unui enduro decat unui rally-raid. Maine, in cea de a cincea zi a raliului urmeaza o etapa in care nisipul isi va spune cuvantul, aceasta fiind numita Nisipurile Ergurilor Cheggaga. Sunt pregatiti pentru categoria moto 155,23 de km intr-o zona care potrivit organizatorilor va oferi cele mai frumoase peisaje din acest raliu.

Raliul Marocului este condus cu doua zile inainte de final de pilotul oficial KTM, Cyril Despres iar urmatoarele doua pozitii sunt ocupate de Marc Coma (castigatorul Dakarului din 2009) si Pal Andreas Ullevalseter.

Pentru a urmari evolutia pilotilor Vectra Racing in Raliul Marocului, accesati site-ul NPO Live si introduceti numarul de concurs:

18 – Marcel Butuza KTM 525 MecaSystem
19 – Mani Gyenes KTM 690 Rally

Bookmark and Share
 

Spune-ti parerea

 
 
 
 
 
 

Avertisment
Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate.
Va rugam sa nu folositi un limbaj indecent.